Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5001610500   STEM per a professorat d'ESO
2018-2019   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   25/10/2018 - 31/1/2019 (30 hores) de 17:00h a 20:00h
   CRP de la Garrotxa
   Crta. dels Garganta, s/n (Olot) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
   Espai provisional
  
Tipus activitat   STS1 STEM per a Professorat d'ESO
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   L'’àmbit CTEM o STEM engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i la Matemàtica. La perspectiva d’'integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. En segon lloc, possibilitar la formació de professionals d’aquest àmbit més diversos (equitat), de més qualitat (competència), amb més valors (ètica) i en més quantitat (interès i vocacions), per aconseguir els reptes que com a societat afrontem.
  
Objectius   Desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu, social, digital, tecnològic i laboral.

Aplicar metodologies en els àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic amb un enfocament competencial, transversal, generador i vehicular de coneixement que fomenti el pensament crític i la creativitat, per entendre i interpretar un món cientifictecnològic i matemàtic.

Avaluar els aprenentatges competencials des d’una perspectiva formadora, compartint la investigació com a docents i la pràctica reflexiva, amb la implicació i la participació dels alumnes.

Millorar l’actitud personal per augmentar les vocacions dels àmbits cientificotecnològics i matemàtics especialment en dones i contextos socials desafavorits a través del propi procés d’aprenentatge, l’acció tutorial i l’orientació de l’alumne per acompanyar-lo en el seu aprenentatge i ajudar-lo en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu.

Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants
  
Continguts   Visió general del "Mapa STEAMcat", filosofia STEAM en base a les metodologies, tecnologies i perspectives. Treball competencial i connexions interdisciplinars.

Experimentació de les "STEAMTools" que són blocs de contingut de cadascuna de les metodologies, tecnologies i perspectives adients on s'explica el concepte, es posa en pràctica l'activitat i es comparteixen pràctiques educatives vinculades.

Creació, acompanyament i coavaluació d'una nova pràctica educativa o redisseny d'una existent en base a les STEAM.
  
Avaluació   Criteris d'avaluació
1.- Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
2.- Realitzar amb qualitat una experiència STEM o STEAM, portar-la a la pràctica a l'aula i compartir amb la resta de companys de la formació per ser coavaluada i millorada. d’una sessió formativa de docents sobre STEM, a partir dels materials del curs.
  
Requisits de  certificació   Per tal de certificar el curs de formació es requereix una avaluació positiva dels requisits d'avaluació.
  
Persones  destinatàries   Docents de secundària de ciències (física, química, biologia i geologia), tecnologia, matemàtiques i arts (Visual i plàstica i música, STEAM)
  
E-mail   programasteam@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   25/10/2018   1630   1930 
 Sessió 2   dijous   08/11/2018   1630   1930 
 Sessió 3   dijous   15/11/2018   1630   1930 
 Sessió 4   dijous   22/11/2018   1630   1930 
 Sessió 5   dijous   29/11/2018   1630   1930 
 Sessió 6   dijous   13/12/2018   1630   1930 
 Sessió 7   dijous   31/01/2019   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent