5001610500 |
STEM per a professorat d'ESO |
2018-2019 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
25/10/2018 - 31/1/2019 (30 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
CRP de la Garrotxa |
|
Crta. dels Garganta, s/n (Olot)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
Espai provisional |
| |
Tipus activitat |
STS1 STEM per a Professorat d'ESO
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
L'’àmbit CTEM o STEM engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i la Matemàtica. La perspectiva d’'integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. En segon lloc, possibilitar la formació de professionals d’aquest àmbit més diversos (equitat), de més qualitat (competència), amb més valors (ètica) i en més quantitat (interès i vocacions), per aconseguir els reptes que com a societat afrontem.
|
| |
Objectius |
Desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu, social, digital, tecnològic i laboral.
Aplicar metodologies en els àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic amb un enfocament competencial, transversal, generador i vehicular de coneixement que fomenti el pensament crític i la creativitat, per entendre i interpretar un món cientifictecnològic i matemàtic.
Avaluar els aprenentatges competencials des d’una perspectiva formadora, compartint la investigació com a docents i la pràctica reflexiva, amb la implicació i la participació dels alumnes.
Millorar l’actitud personal per augmentar les vocacions dels àmbits cientificotecnològics i matemàtics especialment en dones i contextos socials desafavorits a través del propi procés d’aprenentatge, l’acció tutorial i l’orientació de l’alumne per acompanyar-lo en el seu aprenentatge i ajudar-lo en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu.
Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants
|
| |
Continguts |
Visió general del "Mapa STEAMcat", filosofia STEAM en base a les metodologies, tecnologies i perspectives. Treball competencial i connexions interdisciplinars.
Experimentació de les "STEAMTools" que són blocs de contingut de cadascuna de les metodologies, tecnologies i perspectives adients on s'explica el concepte, es posa en pràctica l'activitat i es comparteixen pràctiques educatives vinculades.
Creació, acompanyament i coavaluació d'una nova pràctica educativa o redisseny d'una existent en base a les STEAM.
|
| |
Avaluació |
Criteris d'avaluació
1.- Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
2.- Realitzar amb qualitat una experiència STEM o STEAM, portar-la a la pràctica a l'aula i compartir amb la resta de companys de la formació per ser coavaluada i millorada. d’una sessió formativa de docents sobre STEM, a partir dels materials del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal de certificar el curs de formació es requereix una avaluació positiva dels requisits d'avaluació.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de secundària de ciències (física, química, biologia i geologia), tecnologia, matemàtiques i arts (Visual i plàstica i música, STEAM)
|
| |
E-mail |
programasteam@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
25/10/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
08/11/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
15/11/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
22/11/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
29/11/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 6 |
dijous |
13/12/2018 |
1630 |
1930 |
Sessió 7 |
dijous |
31/01/2019 |
1630 |
1930 |
|
| |